نرم‌ افزار خیریه نیکوکاران

نرم افزار خیریه نیکوکاران

نرم افزارهای خیریه ایران مهر، چکیده 18 سال تجربه همراهی موسسات خیریه

نرم‌ افزار خیریه نیکوکاران

نرم افزار خیریه نیکوکاران

نرم افزارهای خیریه ایران مهر، چکیده 18 سال تجربه همراهی موسسات خیریه

نرم افزار خیریه نیکوکاران

یکی از مهم ترین نرم افزار های خیریه طراحی شده توسط ایران‌مهر، نرم افزار خیریه نیکوکاران است.نرم افزار خیریه نیکوکاران، با هدف پاسخگویی به نیاز موسسات خیریه در جهت جذب و افزایش کمک‌های مردمی طراحی و پیاده‌سازی شده است. طراحی این نرم افزار به صورت کاملا یکپارچه و ماژولار بوده که مشتری می‌تواند بسته به نیاز خود یک یا چند ماژول را تهیه یا به اختیار خود با هزینه بیشتر با هماهنگی توسعه دهنده ماژولی را اضافه کند.

ماژول های نرم افزار نیکوکاران

نرم افزار خیریه نیکوکاران دارای دو رُکن اصلی شامل نیکوکار و مأمور است :

1- نیکوکار :

نیکوکار به کسی گفته می‌شود که ، خیریه را دررسیدن به اهداف کمک می‌کنند.

نیکوکاران در نرم‌افزار دارای یک کد منحصربه‌فرد می‌باشند که در بخش‌های مختلف نرم‌افزار قابل‌دسترس هست. نیکوکار در قسمت قبوض موردی، پرداخت‌کننده، امور مشترکین، مشترک و قلک هدایا، تحویل‌گیرنده نام‌برده می‌شوند. برای هر یک از نیکوکاران می‌توان بیشمار قبوض موردی و یا بی‌نهایت اشتراک دوره‌ای ثبت کرد و یا برای آن شماره اشتراکهای مختلف تعریف کرد همه این تراکنش‌ها در حساب نیکوکار جمع می‌شود و موسسه به‌راحتی امکان مدیریت پرداختی‌های نیکوکار را دارد.

2- مأمور :
مأمور به کسی گفته می‌شود که مسئولیت جمع‌آوری مطالبات را برعهده دارد و این شخص در قسمت قبوض موردی، گیرنده، مشترکین، مأمورِ وصول و قلک هدایا، مأمور تخلیه نام برده می‌شود. نرم افزار مدیریت نیکوکاران کلیه محاسبات مالی مرتبط با ماموران را نیز همانند نیکوکاران به صورت کامل انجام می‌دهد

ماژول های نرم افزار خیریه نیکوکاران

نرم افزار خیریه نیکوکاران شامل 8 ماژول مختلف است که در ادامه به تفصیل به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

1- امور نیکوکاران

هدف از طراحی این ماژول مجمتع کردن پرداخت‌های یک نیکوکار و طبقه بندی و گروه بندی کلیه نیکوکاران مرتبط با موسسه است. به دلیل یکپارچه بودن نرم افزار، کلیه نیکوکارانی که در سایر قسمت‌ها ثبت شوند؛ در این قسمت قابل دسترسی می‌باشند و می‌توان آنها را به دو روشِ گروه‌های تو در تو و کلیدواژه (مشابه هشتگ در شبکه‌‎های مجازی) طبقه بندی نمود. همچنین از طریق آیتم ویژگی می‌توان کلیه اطلاعات مورد نیاز نیکوکار که در نرم افزار دیده نشده را ثبت نمود. همچنین، یکسان‌سازی اطلاعات نیکوکارانی که به اشتباه، تکراری ثبت شده‌اند نیز وجود دارد. از دیگر امکانات این ماژول می‌توان به امکان انجام عملیات گروهی بر روی نیکوکاران و نیز امکان گزارش‌دهی قدرتمند روی تمامی اطلاعات نیکوکار وجود دارد.

2- قبوض موردی

کلیه پرداخت‌های نقدی و غیر نقدی نیکوکاران به موسسه خیریه در این قسمت ثبت شده و برای آن قبض رسید صادر می‌گردد.از امکانات خوب این بخش می‌توان به امکان تعریف جزئیات حساب برای انواع پرداخت‌های نیکوکاران اشاره کرد که می‌توان هر نوع دریافتی را با تمامی جزئیاتِ دلخواه ثبت کرد. همچنین عملیات گروهی بر روی قبوض موردی دیده شده و امکان گزارش‌دهی کامل بر روی تمامی اطلاعات قبض موردی وچود دارد.

3- امور مشترکین

کلیه پرداخت‌های دوره‌ای که توسط نیکوکاران به موسسه اهدا می‌شود، در این قسمت از نرم افزار ثبت و مدیریت می‌شود. این پرداخت‌ها می‌تواند یکی از انواعِ ماهانه، دوماهه، سه ماهه، چهارماهه، شش ماهه و یکساله باشد. همچنین در این قسمت کلیة فرایندهای مرتبط با مشترکین همچون مدریریت مالی مامورانِ وصول و مدیریت مالی چرخه قبوض اشتراک به صورت کامل مدیریت می‌شود. به این صورت که قبض اشتراک ابتدا ساخته و سپس چاپ می‌گردد و بعد تحویل مامور وصول مرتبط می‌گردد تا پس از مراجعه به آدرس قبض مبلغ آن وصول گردد. سپس قبوض وصول نشده به خیریه بازگردانده می‌شود تا در نرم افزار وضعیت تمامی قبوض مشخص شود. این وضعیت می‌تواتد یکی از این سه حالت باشد : وصول شده، انصراف از پرداخت یا پرداخت از آینده؛ همچنین انجام عملیات گروهی بر روی مشترکین و قبوض اشتراک نیز دیده شده و امکان گزارش‌دهی کامل از کلیه اطلاعات وجود دارد.

4- قلک هدایا

این قسمت در جهت مدیریت قلک هدایای موسسات خیریه طراحی شده و می‌تواند انواع قلک، چه دائمی و چه یکبارمصرف، را مدیریت کرد. همچنین نگهداری از سوابق قلک‌های یک نیکوکار از توانایی‌های این قسمت از نرم افزار است. در این قسمت کلیه فرایندهای مرتبط با تخلیه قلک دیده شده و مدیریت مالی ماموران تخلیه، قک‌ها و قبوض تخلیه به صورت کامل انجام می‌شود. همچنین انجام عملیات گروهی بر روی قلک‌ها، تحویل گیرندگان و قبوض تخلیه نیز دیده شده و امکان گزارش‌دهی کامل از کلیه اطلاعات وجود دارد.

5- تاج گل

این ماژول جهت عرض پیام تبریک یا تسلیت، در مراسم جشن یا عزا، به روش‌های منتوع شاملِ تاج گل، سبد گل، استند و بنر، به صاحب مجلس، کارایی دارد. سفارش تاج گل با هر محصول فوقُ الذکر، می‌تواند به صورت تلفنی صورت پذیرد؛ به این صورت که ابتدا مشخصات کامل نظیر صاحب مجلس، نوع مراسم، عرض پیام تبریک یا تسلیت، مکان یا مسجد، محصول درخواستی، نام اهداکننده، نوع ارسال محصول و قیمت، تعیین می‌گردد. و طبق سفارش، به سفارش‌دهنده با مامور مربوطه، تحویل داده می‌شود. لازم به ذکر است امکان ارسال خودکار تاج‌گل جهت مراسم هفتم میسّر است. همچنین در صورت نیاز می‌توان از تمام سفارشات و قبوض مربوطه، گزارش‌گیری نمود.

6- ذبح

جهت مدیریت پروسه ذبح، به سفارش نیکوکاران، می‌توان از این ماژول بهره‌مند شد. مشخصات ذبح به شرح زیر یر تعریف می‌گردد :
• نوع دام (گاو، شتر، گوسفند، مرغ)
• نوع ذبح (عقیقه یا عادی)
• حداقل قیمت دام
• سفارض دهنده یا سفارش دهندگان (ذبح می‌تواند به صورت مشترک و با هزینه چند نفر انجام گیرد)
• ذبح در محل
• ذبح موردی یا دوره‌ای (ذبح دوره‌ای : تکرار ذبح به صورت ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه، و یا یکساله)
فرایند ذبح، طبق سفارش ثبت شده تا پایان ذبح مدیریت می‌گردد. گزارش گیری از سفارشات ذبح و قبوض مربوطه به طور کامل امکان‌پذیر است.

7- پیام کوتاه

در این قسمت امکان ارسال مستقیم پیام کوتاه از طریق پیام کوتاه ایران مهر دیده می‌شود و کاربران می‌توانند با شماره‌های مختلف فعال بر روی سامانه پیام کوتاه خود، در تمامی گزارشات برنامه به صورت انبوه و نیز مستقیم و غیرمستقیم، پیام کوتاه ارسال کنند. همچنین امکان ارسال پیامک‌های خودکار با متن دلخواه در رویدادهایی همچون ثبت قبض جدید، ثبت نیکوکار جدید، تغییر وضعیت قبض به پرداخت شده و … وچود دارد.

8- داوطلبان

در این ماژول می‌توان لیستی از تمامی داوطلبان، به همراه اطلاعات پایه (شرایط ظاهری، شرایط خانوادگی، شرایط فرهنگی، شرایط مالی، روابط اجتماعی، انواع اصل مدرک و کیفیت اجرایی) ثبت شده و قابل دسترسی و جستجو خواهد بود. در این قسمت شما می‌توانید علاوه بر اطلاعات شخصی هر داوطلب، توانایی‌های او را به صورت لیستی ایجاد کرده و براساس کار او و لیست فعالیت‌های داوطلبانه ، کیفیت کار را بسنجید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماژول را می‌توان تعریف پروژه با درج مشخصات آن (زمان شروع و پایان، داوطلبان مشغول در آن، فعالیت مورد نظر، کیفیت اجرایی) و همچنین مشاهده سوابق هر داوطلب است.

امکانات نرم افزار نیکوکاران

سایر امکانات نرم افزار خیریه نیکوکاران

از امکانات خوب و چشم‌گیر دو نرم افزار نیکوکاران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اطلاع‌رسانی از نسخه‌های جدید نرم افزار به همراه امکان بروزرسانی کاملا خودکار از طریق خود نرم افزار
• امکان استفاده از نرم افزار به صورت تک کاربره و چند کاربره (شبکه‌ای)
• استفاده از قفل نرم افزاری، به صورت تک کاربره و چند کاربره (شبکه‌ای)
• مدیریت کاربران به منوها و فرم‌ها و کلیدهای هر فرم توسط مشتری
• امکان ثبت عمکرد کاربران (Log) به همراه ثبت اطلاعات ثبت‌کننده و آخرین ویرایش‌کننده اطلاعات در تمام رکوردها
• پشتیبان‌گیری از پایگاه داده و فایل‌های مهم نرم افزار، با امکان بازگرداندن فایل پشتیبان به صورت خودکار یا اتوماتیک
• نصب نرم افزار بر روی انواع ویندوز xp تا ویندوز 11 به صورت 32بیتی یا 64بیتی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی یاری
علی یاری
3 روز قبل

سلام خسته نباشید اطلاعات بیشتر نرم افزار را از چ طریقی میتونم دریافت کنم؟