نرم افزار خیریه مددجویان

نرم افزار خیریه مددجویان

نرم افزارهای خیریه ایران مهر، چکیده 18 سال تجربه همراهی موسسات خیریه

نرم افزار خیریه مددجویان

نرم افزار خیریه مددجویان

نرم افزارهای خیریه ایران مهر، چکیده 18 سال تجربه همراهی موسسات خیریه

نرم افزار خیریه مددجویان

فرایند اول با هدف آن، جذب و افزایش مشارکت های مردمی و به طبع درآمد بیشتر برای خیریه صورت می‌گیرد که به عهده نرم افزار خیریه نیکوکاران است. اما فرایند دوم که هدف آن توزیع مناسب و عادلانه خدمات بین مددجویان تحت پوشش است نرم افزار خیریه مددجویان مسئولیت انجام آن را به دست گرفته. این نرم افزار با هدف پاسخگویی به نیاز موسسات خیریه برای توزیع مناسب و عادلانه خدمات بین مددجویان تحت پوشش، طراحی و پیاده‌سازی شده است.

ماژول های نرم افزار خیریه مددجویان

• مددجویان
• درخواست‌ها
• تحقیق و ارزیابی
• مشاوره
• امور مالی
• جهیزیه
• تسهیلات
• کالابرگ‌ها
• فروشگاه‌
• پرداخت‌های متفرقه

رکن اصلی نرم افزار خیریه مددجویان خود مددجو است. مددجو به کسی گفته می‌شود که از هرطریقی از موسسه خیریه کمک دریافت کند. این شخص یک کد منحصر به فرد به نام شماره پرونده است که در سرتاسر نرم افزار با این کد شناخته و قابل دسترسی خواهد بود. لازم به ذکر است در مورد خانواده ایتام، کل خانواده تحت پوشش در می‌آیند و یک شماره پرونده خواهند داشت.

ماژول های نرم افزار مددجویان

1-ماژول مددجویان

این ماژول به دو بخش تقسیم می‌شود :
1- اطلاعات پایه : قبل از اینکه بخواهیم برای یک مددجو پرونده تشکیل بدهیم نیاز به تعریف اطلاعات اولیه نظیر انواع پرونده،گروه بندی مددجویان، دلایل عضـویت، ویژگی ها و … را تعریف نمایم.

2-پرونده مددجو : هدف از طراحی این قسمت مجتمع کردن کلیه اطلاعات مرتبـط با یک پرونده و طبقـه بندی و گروه بنـدی کلیـه مددجویان تحت پوشـش موسـسه است. به دلیل یکپارچه بودن نرم افزار خیریه مددجویان کلیه پرداخت های نقدی و غیر نقدی که در سایر قسمت های نرم افزار ثبت شوند در این قسمت قابل دسترسی می باشند همچنین می توان مددجویان را به دو روش گروههای تو در تو و کلید واژه (مشابه هشتگ در شبکه های مجازی) طبقه بندی نمود . همچنین از طریق آیتم ویژگی می توان کلیه اطلاعات مورد نیاز یک مددجو که در نرم افزار دیده نشده را ثبت نمود. امکان گزارش دهی قدرتمند روی تمامی اطلاعات مددجو وجود دارد.

2-ماژول درخواست ها

کلیه درخواست های مددجویان در این قسـمت ثبت شده و طی یک پروسه دقیق به آن رسیدگی می گردد. همچنیـن امـکان گزارش دهـی کامـل بر روی تمـامی اطلاعات درخواست ها وجود دارد.

3-ماژول تحقیق و ارزیابی

صحت کلیه اطلاعات مددجو توسـط تحقیق و ارزیابی دوره ای سـنجیده می شود و مدیریت کلیه تحقیق های انجام شده به همراه محققان خیریه در این ماژول انجام می شود. امکان اسکن برگه تحقیق های انجام شده در سیستم وجود دارد. همچنین امکان گزارش دهـی کامل از کلیه اطلاعـات تحقیق ها وجود دارد.

4-ماژول مشاوره

این قسمت در جهت ثبت و نگهداری از اطلاعات مشاوره های انجام شده بر روی مددجویان در جهت ریشه یابی و حل مشکلات خانوادگی آنها آماده شده است. امکان اسکن برگه های مشاوره که توسط مشاوران پر می شود در نرم افزار وجود دارد. همچنین گزارش دهی کامل از کلیه اطلاعات مشاوره امکان پذیر است.

5-ماژول امور مالی

در این قسمت امکان صدور دستور پرداخت توسط مدیران سازمان وجود دارد این دستورات می توانند نقدی یا غیر نقدی باشند و حتی می توانند گروهی هم تعریف شوند. از امکانات منحصر بفرد این بخش ثبت دستورات دوره ای است همچنین امکان ثبت پرداخت مستقیم (پرداخت بدون دستور) به صورت نقدی و غیر نقدی وجود دارد. از دیگر امکانات مهم این قسمت امکان واریز به حساب بانکی به صورت گروهی و پرداخت گروهی مستقیم می باشد. همچنین امکان گزارش دهی کامل از کلیه پرداخت ها اعم از نقدی و غیرنقدی وجود دارد.

6-ماژول جهیزیه

در این ماژول کل فرایند تحویل حهیزیه به نوعروسان مدیریت می‌شود . و مددجو پس از ثبت سند ازدواج و مدارک لازم و گذراندن مشاوره و کلاس های ازدواج قادر است از بین کالاهای موجود برای جهیزیه، تا سقف مشخص، جهیزیه خود را انتخاب کند؛ حتی می تواند بیشتر از سقف نیز کالا انتخاب کند که درآن صورت می بایست، هزینه آن کالا را پرداخت نماید. در این ماژول نیز امکان گزارش‌گیری کامل وجود دارد.

7-ماژول تسهیلات

این ماژول برای ارائه خدمات با تخفیف به مددجویان طراحی شده است. ابتدا می بایست لیست تمامی سازمان‌ها و موسسات خدماتی طرف قرارداد خود را که خدمات با تخفیف ارائه می کنند در سیستم ثبت شده و در صورت نیاز هر مددجو، می‌توان بعد از جستجوی دقیق بیشترین تخفیف موجود را به آن اختصاص داد. تخفیف در این سیستم می‌تواند تعدادی درصدی در ماه یا مبلغ کل تخفیف ماهانه و یا ترکیبی از هر دو روش باشد. در این ماژول هم امکان گزارش‌گیری کامل از اطلاعات وجود دارد.

8-ماژول کالابرگ ها

در این ماژول امکان تعریف انواع بُن و کالابرگ کاغذی یا پیامکی وجود دارد که خیریه را قادر می سازد تا به‌وسیله فروشگاه‌های طرف قرارداد در خارج از سازمان به مددجویان خدمات دهد. همچنین امکان گزارش گیری‎کامل از کالا برگ‌ها نیز وجود دارد.

9-ماژول فروشگاه

در این ماژول خیریه قادر است یک فروشگاه واقعی را راه‌اندازی کند، که انواع کالا به مددجویان ارائه می کند و تنها تفاوت آن با یک فروشگاه معمولی این است که در این فروشگاه به مددجو به اندازه اعتباری که خیریه به آن داده است تخفیف داده می شود و مبلغ باقی مانده خرید مددجو نقدا پرداخت می شود. همچنین در این ماژول مدیریت کامل صندوق فروشگاه در شیفت‌های مختلف کاری وجود دارد. امکان گزارش‌گیری کامل از خرید، فروش، صندوق در بازه های روزانه، هفتگی، ماهانه و تاریخ تا تاریخ وجود دارد.

10-ماژول پرداخت های متفرقه

این ماژول طراحی شده است تا خیریه بتواند در موارد خاص که نیاز است به افراد غیر تحت پوشش کمک های موردی انجام دهد در نرم افزار ثبت کند؛ تا هم از تکرار پرداخت جلوگیری شود و هم امکان ارائه گزارش دقیق مالی برای این نوع کمک‌ها وجود داشته باشد. در این ماژول صرفاً با ثبت کد ملی ، نام و نام خانوادگی می‌توان هر نوع کمک نقدی و غیر نقدی را ثبت کرد. همچنین امکان گزارش‌گیری کامل از پرداخت های موردی وجود دارد.

سایر امکانات نرم افزار خیریه مددجویان

از امکانات خوب و چشم‌گیر دو نرم افزار خیریه نیکوکاران و نرم افزار خیریه مددجویان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اطلاع‌رسانی از نسخه‌های جدید نرم افزار به همراه امکان بروزرسانی کاملا خودکار از طریق خود نرم افزار
• امکان استفاده از نرم افزار به صورت تک کاربره و چند کاربره (شبکه‌ای)
• استفاده از قفل سخت افزار، به صورت تک کاربره و چند کاربره (شبکه‌ای)
• مدیریت کاربران به منوها و فرم‌ها و کلیدهای هر فرم توسط مشتری
• امکان ثبت عمکرد کاربران (Log) به همراه ثبت اطلاعات ثبت‌کننده و آخرین ویرایش‌کننده اطلاعات در تمام رکوردها
• پشتیبان‌گیری از پایگاه داده و فایل‌های مهم نرم افزار، با امکان بازگرداندن فایل پشتیبان به صورت خودکار یا اتوماتیک
• نصب نرم افزار بر روی انواع ویندوز xp تا ویندوز 11 به صورت 32بیتی یا 64بیتی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیمیا افشاری
کیمیا افشاری
4 روز قبل

سلام ایا نرم افزار نسخه دمو هم داره؟