4 مزیت نرم افزار خیریه آنلاین برای مؤسسات خیریه

  امروز در این مقاله می‌خواهیم باهم به این موضوع بپردازیم که چرا یک موسسه خیریه به خدمات آنلاین نیاز دارد و مزیت نرم افزار خیریه آنلاین برای مؤسسات خیریه چیست؟
  1. تبلیغات:

این موضوع را با یک مثال ساده شروع می‌کنیم ، فرض کنید که شما مدیر یک موسسه خیریه هستید ، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تعداد مددجویان هرروز رو به افزایش است، که این موضوع شما را با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو می‌کند شما برای حل این چالش‌ها باید هرروز منابع مالی بیشتری را جذب کنید تا بتوانید هزینه‌های خیریه را پوشش دهید. احتمالاً شما برای تحقق این هدف به فکر تبلیغات گسترده بیفتید. اما تبلیغات به روش سنتی بسیار پرهزینه و زمان‌بر است . شاید راه‌حل ساده‌تری هم وجود داشته باشد! ما به شما استفاده از نرم افزارهای خیریه تحت وب و خدمات آنلاین را پیشنهاد می‌کنیم . چون شما به‌وسیله نرم افزارهای تحت وب، به‌سادگی می‌توانید بجای استفاده از تبلیغات سنتی که پرهزینه است، تبلیغات آنلاین را تجربه کنید. همچنین به دلیل سادگی و شفافیت بیشتر در نرم افزار های خیریه آنلاین، نیکوکاران بیشتری جذب تبلیغات آنلاین شما خواهد شد. در ادامه به مقایسه انواع تبلیغات در دو حالت سنتی و آنلاین خواهیم پرداخت:
  • تبلیغات ساده‌تر:

در روش سنتی تبلیغات اگر بخواهید در تلویزیون، رادیو و یا بیلبورد‌های سطح شهر تبلیغات خود را انجام دهید، پروسه طولانی مدت و زمان‌بری را خواهید داشت و پیچیدگی‌ها خود را دارد که زمان زیادی را از شما می‌گیرد ولی در تبلیغات به روش آنلاین این پروسه بشدت کوتاه و ساده است و این سادگی به دلیل نبود قوانین سخت تبلیغاتی و قدرت فضای آنلاین است که پیچیدگی‌های تبلیغات آنلاین را ندارد.
  • گستره تبلیغات:

اگر موسسه شما را در شهر اصفهان در نظر بگیریم ،تبلیغات به روش سنتی اکثراً محدود به شهر اصفهان خواهد بود ولی در تبلیغات در فضای آنلاین این محدودیت وجود ندارد و شما به‌راحتی و بدون محدودیت مکانی خیریه ، خیریه خود را در سطح کشور معرفی خواهید کرد بنابراین از این نظر ، تبلیغات آنلاین کاملاً برتر است.    
  • هزینه تبلیغات:

در تبلیغات به روش سنتی مانند تبلیغات در تلویزیون ، رادیو ، روزنامه و یا بیلبورد‌های تبلیغاتی در سطح شهر، هزینه زیادی دربر دارد ولی تبلیغات به روش آنلاین کاملاً مقرون‌به‌صرفه تر است. تبلیغات در بستر آنلاین به‌ روش‌های متنوعی همچون تبلیغات کلیکی ، گوگل ادز ، تبلیغات بنری  یا حتی سوشال مدیا مانند اینستاگرام انجام می‌شود.
  • سرعت در تبلیغات:

درروش آنلاین تبلیغات ، سرعت اجرا خیلی بیشتر است، اگر شما پویشی با عنوان (کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست) تعریف کنید، بلافاصله و در کمترین زمان می‌توانید تبلیغات آن را در بستر اینترنت و فضای مجازی شروع کنید و کاربران و خیرین در سراسر کشور به‌راحتی با دیدن تبلیغات شما ، کمک خواهند کرد، کل این فرایند در کمتر از یک هفته قابل‌اجرا است. اما این پروسه درروش سنتی بسیار کند و وقت‌گیر و پرهزینه است. استفاده از نرم افزارهای خیریه آنلاین علاوه بر تبلیغات ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر، محاسن دیگری نیز دارد در ادامه به سایر محاسن آن می‌پردازیم:
  1. وصول سریع‌تر مطالبات از خیرین:

 شاید یکی از مهم‌ترین مزیت نرم افزار خیریه آنلاین برای مؤسسات خیریه، افزایش کمک‌های مالی در بستر فضای آنلاین است. شما با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین به‌راحتی و بدون نیاز به هزینه‌های سنگین، می‌توانید خدمات خود را به میلیون‌ها کاربر در فضای مجازی ارائه کنید و منبع مالی خوبی برای انجام فعالیت‌های خیریه کسب کنید. خدماتی همچون :
  • پرداخت سریع انواع کمک، بدون اتلاف وقت توسط خیرین :

همان‌طور که می‌دانید طریقه دریافت کمک خیرین درروش سنتی این‌گونه بود که، خیرین با دفاتر مؤسسات خیریه تماس می‌گرفتند و مبلغی را اعلام می‌کردند برای کمک به خیریه و پس از ثبت و  پرداخت، با تماس دوباره پرداخت آن را اعلام می‌کردند و یا با مراجعه به دفاتر خیریه اقدام به پرداخت با استفاده از دستگاه کارت‌خوان خیریه می‌کردند، ولی مزیت نرم افزار خیریه آنلاین اینجا آشکار می‌شود که خیرین بدون صرف زمان زیاد در هر ساعت از شبانه‌روز و  بدون اتلاف وقت و هیچ‌گونه تماس و یا حضور در دفاتر خیریه با ورود به نرم افزار تحت وب خیریه پرداخت خود را انجام داده.
  • پرداخت آنلاین قبوض اشتراک خیرین :

پرداخت قبوض اشتراکی به روش سنتی این‌گونه انجام می‌گرفت که خیرین با تماس با موسسه خیریه یک مبلغ ثابت را در بازه‌های مشخص نائین می‌کردند و مأمور با مراجعه به درب منازل خیرین این مبلغ را دریافت می‌کرد که هزینه‌بر و وقت‌گیر است ولی با استفاده از یک نرم‌افزار خیریه خوب، پرداخت قبوض اشتراکی این‌گونه صورت می‌گیرد که با ثبت مبلغ و زمان مدنظر خیرین در نرم افزار در موقع مقررشده پیامکی حاوی متن مدنظر خیریه و لینک درگاه پرداخت خیریه برای خیرین ارسال می‌شود و خیرین به‌راحتی قبوض اشتراک دوره‌ای خود را پرداخت می‌کنند. دیگر مزیت نرم افزار خیریه آنلاین ساخت قبوض اشتراکی دلخواه خیرین توسط خود خیرین با ورود به نرم افزار خیریه  است.
  • سفارش تاج گل و استند تبریک و تسلیت:

 فرض کنید که در ساعات پایانی شب به شما خبر می‌رسد خدای‌نکرده یکی از اقوام دور شما فوت کرده است و شما می‌خواهید در مراسم ختم، فردا صبح شرکت کنید و نیاز به سفارش استند و تاج گل‌دارید، اما در روش‌های سنتی باید به خیریه به‌صورت حضوری مراجعه کنید که خیلی زمان‌بر و مشکل است یا می‌بایست با خیریه تماس تلفنی بگیرید و سفارش دهید که این کار هم در آن ساعت شب قابل انجام نیست ولی با استفاده از نرم افزار خیریه آنلاین به‌راحتی می‌توانید در 24 ساعت شبانه‌روز سفارش خود را ثبت و پرداخت کنید و استند و تاج گل شما به‌سادگی و به‌موقع ارسال می‌شود.

 

  • سفارش انواع ذبح گوسفند و مرغ:

در روش سنتی، خیرین برای ثبت سفارش ذبح باید با مراجعه به دفاتر خیریه و یا از طریق تماس تلفنی با خیریه درخواست ذبح را ثبت می‌کردند و پس از دریافت میزان هزینه اقدام به واریز آن کنند و سپس دوباره با خیریه تماس گرفته و واریز خود را به اطلاع خیریه برسانند ، تا درخواست خیر انجام ‌شود ولی در روش آنلاین ، خیرین در هر ساعت از شبانه‌روز ، به‌راحتی از طریق نرم افزار آنلاین خیریه ثبت سفارش و پرداخت آنلاین آن را انجام می‌دهند و به‌راحتی سفارش آن‌ها انجام می‌شود .  
  • ثبت درخواست قلک جدید و تخلیه قلک:

    یکی دیگر از مزیت‌های نرم‌افزار خیریه آنلاین ثبت درخواست قلک و یا درخواست تخلیه قلک است که هزینه و زمان را بشدت مدیریت می‌کند ،خیرین با استفاده از نرم افزار های خیریه و بستر آنلاین با چند کلیک ساده به‌راحتی درخواست خود را ثبت می‌کنند و در اسرع وقت به درخواست آن‌ها پاسخ داده می‌شود. در روش‌های سنتی مراجعه حضوری برای دریافت قلک لازم است.
همه این فعالیت‌ها روش‌های جذب کمک‌های مالی خوبی برای خیریه شما خواهد بود که با استفاده از یک نرم‌افزار خیریه آنلاین خوب امکان‌پذیر است.

3.ارتباط مؤثر و نزدیک‌تر با حامیان :

یکی از مشکلاتی که اکثر خیریه‌ها با آن برخورد می‌کنند این است که ارتباط و دسترسی با حامیان خود بسیار سخت است و دلیل آن  تعداد بالای حامیان  و همچنین پرمشغله بودن آن‌ها است، پس با استفاده از نرم‌افزار خیریه یا سایت خیریه و سامانه‌های هوشمند پیامکی متصل به نرم‌افزارهای خیریه، خیرین را می‌توان در جریان پویش‌ها و اطلاعات جدید خیریه قرارداد و این کار باعث آگاهی و همچنین مشتاق شدن خیرین به شرکت در پویش‌ها و فعالیت‌های انسان دوستانه خیریه می‌شود.
  1. افزایش شفافیت و جلب اعتماد خیرین :

شما به‌عنوان مدیر یک خیریه باید اعتماد خیرین را جلب کنید و این کار مستلزم شفاف‌سازی در امور پرداختی به مددجویان و همچنین اطلاع خیرین از اینکه کمک‌های آن‌ها در چه زمینه‌ای صرف شده است، شما با داشتن نرم‌افزار خیریه به خیرین خود این امکان را می‌دهید که از مسیر حرکتی پرداخت‌های خود اطلاع داشته باشند و این شفافیت باعث اعتماد بیشتر خیرین به خیریه شما خواهد شد، و همان‌طور که اطلاع دارید انجام این فرایند در روش سنتی عملاً غیرممکن است.   به‌طور خلاصه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که استفاده از نرم افزار خیریه آنلاین در مؤسسات خیریه نه‌تنها به آن‌ها کمک بزرگی خواهد کرد تا منابع مالی بیشتری جذب کنند، بلکه ارتباطات بهتری را با حامیان خود برقرار می‌کنند، و همچنین تبلیغات مؤثرتری را در ابعاد بزرگ‌تر انجام خواهند داد، و با داشتن شفافیت بیشتر اعتماد حامیان خود را جلب کرده، و با مدیریت بهتر منابع اهداف خیریه را بهتر و سریع تر پیش خواهند برد.  
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موضوعات: